Saturday, September 26, 2009

Ice Cream For Lunch


Hari ni bertekad
Nak makan kat luar jugak
Selepas satu hari memasak semalam
Jangan ditanya masak apa
Maklumlah hidup berdua je sekarang
Ayat macam hape
Okay, tukar
Maklumlah hidup bujang sekarang
Takde orang nak di pas baton memasak
Yang sorang lagi tu? Salam.

Sorang pakai macam nak kuar shopping kat Alamanda
Sorang lagi macam nak gi open house
Kesian. Akibat berkulat di rumah lama2.

Jadi, mahu pergi makan di
Adam Western & Tomyam
Kes terpengaruh dengan kisah hidup seseorang yang bagai fairytale
Macam novel Hlovate
Serius nih.
Sebab restoran tuh dekat je.
Nilai

Walaupun telah di google map
Masih tak jumpa2
So, redah je la.
Pusing2 kat Nilai Square, Matriks UIA 2,3 kali
Masih lagi tak jumpa
Nampak tak besarnye harapan?

Tergerak hati naik ke USIM
Nampak deretan kedai warna kuning
Hati kuat mengatakan di sini
Poyo seyh!!!
Ya, dia ada di sana
Tapi, tutup!
Hampeh
Fine, raya seminggu
Hari ni 7 Syawal
-_-

So gerak tempat lain
Kalau dikira, 7 tawaf lengkap telah dibuat
Benci, habis petrol
Selepas malas nak tekan minyak
Berhenti la di satu Cafe
Bukan jenis aku nak mahu cuba try test makan di tempat yang tak diketahui wujudnya sebelum ni
Perut dah berhip hop
Redah je la

Akhirnya, tak sampai 5 minit terima order
Kami berkeputusan untuk blah
Yang sorang lagi dah kenyang
Tapi yang sorang ni 3 sudu pun tak sempat masuk perut
Bukan niat nak membazir
Tapi rasa syubhah mengganggu fikiran

Kenapa tokey dia macam bukan melayu
Kenape ade pekerja dia bukan melayu
Kenapa kat menu dia ade bahasa lain
Halal ke tak ni
Walaupun ada pekerja dia pakai tudung
Walaupun ade pelanggan dia yang muslim

Nota : Ada tanda Ha Lam Alif Lam besar kat kaunter dia ye

Tapi, nak wat camne, sekali dah was was
Susah nak hilang
Susah jugak kalau setan dah kena lepas ni
Berbisik kat telinga je kerja
Collaborate dengan nafsu
Iman yang bagai kulit bawang
-_-

Maaf
Aku tahu pekerja kat kedai tu bengang
Manusia pembazir
Makan sikit dah tolak tepi
So, ko tolong habiskan boleh? Hehe
Hei, nak tinggal tu pun fikir 10 kali tau!
Makanan mahal nak mati.Heh
Secret Recipe lagi berbaloi baloi
Haha

Nak menampung perut yang separa kenyang dengan air,
Aku top up aiskrim dan fries
Boleh la tu

Pengajaran :
1) Jangan makan di tempat yang tak pernah di recommended
2) Kalau tengok menu macam ntahapeape, jangan segan silu blah je dari situ,
jangan nak poyo2 bajet macho dan cool memaksa diri makan jugak
3) Masak je kat rumah. Cikai2 pon layan. 100% yakin dan bersih !
4) Lain kali terima je la jemputan Cik Fana gi open house dia -_-"

Haih, raya2 ni restoran normal suma tutup,
sebab mereka tokey2 restoran yang normal adalah manusia normal
yang beraya sampai seminggu....

Aku beraya sehari je : normal tak?

Hmm
Isk
Tsk
Haih
Mengeluh, mengeluh, mengeluh
Ubah la tabiat buruk tu.





Esok da pulang ke KL ter"chenta"
Tak mahu dan tak rela
Pe nak jadi?


Notakakiku : Choc Chips dah siap. Sedap! Muahahahaha.
Biarlah aku nak perasan. Ade masalah? hehe
Eh, saya guna 'aku', takpe ke? =D
Saya tetap aku
Aku tetap saya
Ana tetap ana
Tettt!



2 comments:

fUyUki said...

eyh, adam western & tomyam?
haha, awk pon bc fynnjamal gak eh..
gaya tulisan dah ade tempias2 dah tu.. ;P
luv reading her writings too~
kdg2 smpai nanges2 bc.. mnyntuh ati

n a j w a e said...

hahahhaa
bace jugak kah?

cuti hari tu tiap2 hari bce brjam2
gaya bhsa dy sgt best =D

p/s : jom pg restoran tu, sy tau jln dy =P