Wednesday, August 25, 2010

White Paper

Apa khabar nasi di daun?
Nasi di talam bagai nak basi,
Apa khabar tinggal setahun?
Tinggal semalam bagai nak mati.

Mungkin sebulan
Mungkin juga memang setahun.

.....

Kehadapan dinding merah jambu saya,
Saya di sini, sekarang ini, sihat sihat sahaja
Walaupun berpuasa, tapi masih bernyawa dan bernafas
Alhamdulillah.

Oh ya, Selamat Menyambut Ramadan semua :)

Selama berbulan saya menyepi,
bukan bermakna saya lupa pada awak, dinding merah jambu.
Bukan, awak masih peneman saya sejak 4 tahun yang lalu.
Tapi saya memang busy
Atau lebih tepat buat buat busy
Dan juga saya malas, jujur kan?

Tambahan pula, saya punya satu habit baru
Iaitu menulis berkajang kajang
Akhirnya tong sampah jua tempatnya.Haih.

Oh, dinding merah jambu
Ada satu benda saya ingin sampaikan
Mungkin selepas ini, awak bukan bernama merah jambu lagi
Tapi, dinding kertas putih.
Tapi itulah, entah bila saya nak rajin buat itu semua
Tapi jangan risau, 30 peratus sudah bertampal
Satu peningkatan yang hebat.Tahniah untuk saya!

Akhir kata,
Ye, saya sudah sampai ke perenggan terakhir.
Jumpa lagi selepas Aidilfitri nanti

Till then.

.....

Tamat sudah monolog dalaman
Sebab malas bercerita
Maka mari kita cuci filem!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Caption pun malas type
Maka interpret dengan penuh kreativiti la ye


5 comments:

Rozana Razali said...

secret recipe la tu, dpt sirap n kurma free.. =P

Maryam Abdul Hadi said...

wah. gambar mahalku terpampang jua. nice shots btw (the other pics)
& dinding merah dinding putih? mcm cite endon la pulak :D

n a j w a e said...

zana: jimat rm5 x yah beli air.kn?kn?hahaha!

yam: mahal ke kalau sampai 4,5 kli amek gmbar yg same :P
hoit,merah jambu.JAMBU itu penting.hehe

Anonymous said...

dah tak de tempat lain selain parking lot ke nak amik gambar?

n a j w a e said...

biar laaa
asalkan waktu senja yang cantik tu dpt di capture~