Sunday, February 7, 2010

Talkin 'bout $$$. Hey u, take note.

Hey! Hey! Hey!
Mahu canang satu dunia
Genap lagi 5 hari saya pulang ke
Rumah manis rumah saya
Kalau cukup bertuah
Lagi 4 hari !!!

Okay
Saiko enough
I know, u guys are goin home as well
Oh kepada yang mencari ilmu di seberang laut sana
Korang dok diam2 sudah di sana ye
No rumah manis rumah
Muehehe

...

Mari bicara pasal satu perkara yang selalu buat saya risau
Iaitu hutang
Janganlah bagitahu yang anda tak pernah berhutang
Jika tak pernah ada masalah hutang piutang ni
Mesti ada masalah menjadi pemberi hutang yang menanti duitnya tak kunjung tiba
Dua2 masalah kan?

Bukannya apa,
Buat masa sekarang ni, tiada pun masalah hutang2 ni
Hutang duit maksud saya di sini
Tapi sebenarnya,
Kesian tengok sorang kawan ni,
Kalau ada apa2 yang kena tong2 ni, dia la tukang hulur duit dulu
Tapi masalahnya, dapat ahli tong yang terlupa atau buat2 lupa hutangnya
Kalau 10 sen ke 20 sen ke, boleh la tahan
Takkan la nak kawan tu nak cakap depan2
"Sila bayar hutang anda berjumlah sekian2,now!"
Karang nampak macam berkira yang amat

Tapi secara logik nya, patut je buat camtu
Khas kepada spesis2 yang suka buat2 lupa bayar hutang
Extra perli2 sikit kalau nak kasi cepat mereka2 ni bertindak
Hahaha

Tapi, demi menjaga hubungan sesama kita
Cakap elok2 je cukup
Tak lengkap kalau jaga hubungan dengan Allah je
Hablu minannas pun kena jaga okay
Tazkirah petang ni.Miahahaha

Dulu ada baca somewhere
Selagi tak bayar hutang kan, selagi tu la amalan masing2 macam hang kat langit
Tak sampai ke tempat sepatutnya. Literally lah.
Lebih kurang macam tu la kot. Correct me.

So, siapa2 yang rasa saya ada berhutang dengan dia
Silalah tuntut.
Hutang material je ye
Hutang budi, hutang nyawa tak diambil kira
Harap maklum

Kepada yang suka sangat berhutang
Catat dalam buku 3 lima
Kalau dah catat tu, jangan jadi kura-kura dalam perahu!

...

Hujung minggu ini,
Setiap kali lunch atau dinner atau supper atau apa2 je
Saya ditemani oleh Super Junior
Eh, oleh Super Junior punya Full House show

Kepada ELF yang tak pernah tengok TV show nih
Hishh, anda sememangnya so not ELF lah

Full House ni bukan drama yang si nama saya Rain tu berlakon ya
It was one of SBS show in 2006
Time tu mereka muda belia lagi

Masalahnya, rasa nya dah tonton 3 4 kali sebelum ni
Tapi gelak tak hengat macam tak pernah tengok sekali pun

Bila dah tengok episode by episode ni
Serius, jadi rindu pada
Kangin yang sengal
The Humble & Innocent Hangeng
Kibum yang pendiam tapi cool
Oh mereka bertiga
Bila mahu kembali?

Lihat Heechul yang sangat talkactive, immatured pada masa itu
Still amusing
Donghae, the very innocent namja
Siwon yang sememangnya gentleman dan agak straight
Tak mampu nak describe semua, 13+2 okayyy

Haishhh
Cepat lah kembali 13
ELF anda sangat menanti penuh sabar
20/3 please?


Oh, dah senja.
Out.Out.Out!






Hey, it was sooo obvious, Miss Busybody. Im getting annoyed okay.

2 comments:

Anonymous said...

suke sgt ngn heechul die eh~
tazkirah yg bagus.
kadang pesan kat kwn bile pinjma duet tu ingtkn aku kalo aku lupe. ckp jgn malu mintak kalo aku lupe.tu pn cara bagus jugak.hehe

n a j w a e said...

hihihi..kan ain poh meh la mnt dy.

betul tu.sy stuju!
lg senang cte, cakap je on d dot
"ko jgn lupe byr balik!!"
huehuehue