Sunday, February 21, 2010

Mimpi Ngeri Yang Indah

Tadi sebelum asar saya tidur
Mimpi ngeri
Kena kejar dengar penjahat
Tiba tiba saya bangun
Saya kata "It's Okay"
Sebab saya fikir bila buka mata
Saya terbaring atas sofa macam selalu di ruang tamu atas yang sunyi
Dan lepas itu, saya akan terus turun tangga
Terus bersama mereka yang lain menonton tv sambil minum petang
Tapi, itu yang saya fikir
Bila betul betul buka mata
Saya dalam kotak kecil warna merah jambu
Dengan kipas yang berpusing selaju lajunya
Dikelilingi dengan barang barang yang masih bersepah menuntut untuk dikemas segera
Dan saya tak tahu nak menuju ke arah siapa selepas bangun
5 minit mata saya berkedip
5 minit juga saya terbaring termenung
Haih
Baru teringat
Saya kena sekolah esok

...

Jadi rindu waktu dulu di asrama
Bila masing masing pulang setelah cuti panjang
Berkongsi segala jenis makanan di tengah tengah dorm
Mencari cari mana dia secret keeper saya
Ingin berkongsi kisah saya & dia yang terlepas seminggu lalu
Sambil giggle dan isyarat mata "Ini rahsia tau"
Dan cerita kami takkan habis sampai ma'thurat,
sampai prep
sampai al mulk
sampai tidur bangun kembali
Cerita seminggu mesti cover seminggu untuk habis diceritakan!
Haih
Rindu betul
5 tahun yang takkan saya lupa
Walaupun saya selalu kata saya tak suka tempat itu
Tapi itu lah tempat saya 5 tahun
Takkan lupa

...


Haih, petang melancholic
Ngee. Apakah.
Jangan beritahu saya ini symptom "Homesick"
Bukanlah....


Okay
Mari buka melodi yang ceria
Dan mengemas!

Out! Out! Out!


7 comments:

Rozana Razali said...

rindu juga wlupon byk kenangan pahit..
uhuhu~

n a j w a e said...

betol!!
pahit2 p main jauh2
manis2 je ingat.
hua~~~

a.z.i.e said...

aku xske skula tp mnde tuh la plg kite igt.
huhu~

fArAzAtIeY said...

ye r...tlalu byk rhsie eyh..mihun le..kuey teow le..haha...mmg2..kt umah kmpul cte..smpi membukit2..huahua..miss dat moment~

n a j w a e said...

azie : hahaha.apesal ko tak suke, sian skola. ade bgn 4 tgkt bru tmbah sblh tpt babu jual roti tau. XD

fara : eleleele.gaya cam tau je sape meehon, sape kuey teow, sape mee goreng, sape mee sup, sape dan sape dan sape. habis kluar semua. miahahaha
tp ko suke kumpul sorg2 x btau org!uwaaa

a.z.i.e said...

yeke?hahah. ala lg senang r dak2 nk g beli roti kt babu en. hahaha. hostel dak pompuan ke?

n a j w a e said...

haah.dy tmbah sebelah pdang tu.patu depan tu dyrg buat rumah pk hem kot.hahaha.amek ko sape2 yg nk lmpat pagar.