Thursday, June 30, 2011

Enchanted

Pesanan ikhlas dari saya,
Jangan la teruskan niat untuk view post ini, jika internet connection anda slow (eg; Jaring huh)
Penuh gambar gambar je.


...

A friend of mine, a good friend.

Pertama kali bersua muka 9 tahun dulu.
Dia masuk lewat sebulan.
Datang jumpa saya lepas halaqah.
Oh saya ingat lagi dia dan tudungnya yang bersepit itu. Memang style budak hostel lah.

Hmm, biasanya kawan baik bonded with secrets.
Ala macam dalam Pretty Little Liars tu (saya Aria cop! haha)
Macam tu la kot saya dan dia, kot.
What say you, friend?

Tahun kedua, dia, saya, sama sama menetap dalam E02, dorm pink!
Teman mengulang nyanyi tak berhenti2 If You're Not The One.
Sama sama misinterpreted Anyone Of Us.
Oh dan dulu kami sangat minat akan Powerpuff Girls!
Botol air PPG siap ada tali untuk gantung, pencil box PPG (terasa comel pulak tiba tiba)
Dan mula mencipta secret codes untuk putera putera sekalian hahaha :)

Dia jugaklah teman bersama hantar handphone pergi charge kat rumah makcik aiskrim.
Teman outing.
Teman shopping bazar ramadan.
Teman basuh baju pukul 3 pagi.
Teman bergayut dekat public phone after al Mulk -_-"

Tiap tiap pagi, kami demand tak nak breakfast kat DM (except jumaat ada nasi lemak sambal sedap)
Tiap tiap pagi jugak lah kongsi duit beli sepinggan mee/nasi/meehon goreng dan juga secawan teh ais.
Biasalah, budak sekolah takde duit nak demand lebih lebih haha.

Tiap tahun dia mesti kena demam panas.
Lepas tu saya lah tukang jaga, tuam air, ambil makanan. Sweet kan?
Padahal tumpang sekaki malas nak pergi prep hahaha :P

Haih kalau teruskan proses memerah memori dari otak ini, sampai bila bila pun tak habis ni cewah.
Ok skip sweetlah-konon-friendship-korang punye part (Jelesss kan)

Untuk seseorang yang saya kenal sangat lama.
Dia yang dulu crybaby. Kanak kanak betul.
It seems it was just yesterday.

And now she's married.
Funny how time flies.

Oh by the way, her man is one of my good friends, too.
Kawan sekelas lima tahun, consider good friend tak ek?

Maka tersangatlah kenal mereka berdua.
Tak payah nak buat sesi perkenalan, senang kan? Hehe.

Chukahae :)


Photobucket




Photobucket
Seri pengantin memancar mancar.

Photobucket
Door gift yang saya lupa nak ambil bawa balik.

Photobucket
Flower girl I.

Photobucket
Flower girl II.

Takkan bridesmaid kot? Flower girl sounds cuter :P.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Photography session.
Tak sabar nak tunggu gambar2 nya uploaded on FB.
Photographer, please lah buang mana mana gambar buruk saya.

Photobucket
Ini bukan adik saya, walaupun dia comel macam saya hahahaha
Bride's youngest brother, Syahmi.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
I'm so into candid moment. Beauty.

Sebab masa snap gambar, takde pressure and expectation from the subjects hehe.
Maka saya memang tak boleh la kan jadi wedding photographer.
Pastu, tak reti nak suruh suruh orang posing posing.
Nak gerak sana sini, cari best angle pun malu.
Memang la tak layak.
Sidekick je mampu -_-"

Photobucket
Cincin tunang seminggu tersarung di jari manis kiri.

Photobucket
Akad nikah.
Takde angle cantik lah.
Segan la pulak nak muncul tengah tengah lelaki mengambil gambar :P

Photobucket
After sarung cincin, lama tu salam.

Photobucket
Fresh flower yang comel.

Photobucket

Photobucket
Anees sangat natural posing okay.
Selamba je mengikut arahan photographer (not me).
Fakrur sangat stiff!
Sampai Fana Cik Andam bising suruh senyum betul betul.
Nervous salam tok kadi tak habis lagi kot hehe :P

Photobucket

Half of photos.
Will upload the another half err ...later?

FYI, saya type untuk post ni sikit sikit selama 5 hari.
Finally, berjaya tulis penutup. Phew~


Semoga berbahagia bersama hingga ke syurga.
Love till jannah ok!


Dan semalam pasangan pengantin baru dan bride to be datang melawat saya *happy sejuta kali*
Terima kasih teman saya buka puasa walaupun korang tak puasa haha.
Even though you guys came as the toothfairy -_-"

Photobucket
Hee :)

Muka muka penat.
Muka penat 1 : Baru habis kerja.
Muka penat 2 : Baru habis shopping.
Muka penat 3 : Baru habis kelas.

Kepantangan kami, bila nampak bench yang just nicely can accommodate three people.
Absolutely our style, with awkward smile & stiff pose = so called ayu? Errr.


Photobucket
Few years ago, in 2005.
Dan kenapa nampak lain sangat muka masing masing ni?!

Photobucket
Few months ago, in February.
Senyum dalam sengsara, kerusi itu sangat sempit haha.

Kawan sampai syurga, juga :)


Photobucket
And Fana too!



Wedding entry tiba tiba jadi friendship story.Ok.


Jam 1 pagi, esok kelas 8 pagi, maka selamat malam.
Beta beradu dulu.
Nite.



Finally finally finally, berjaya published kan post ini!





7 comments:

MARDI MY said...

bench photo tu mmg class la..leh nmpk kronology muda-->tua korang.. :)

Maryam Abdul Hadi said...

Penat dah wat running commentary td =) hahaaaa.


yup madi, gamba bench plg cool!

adibah zakaria said...

cnatik lah najwa..gmbr wedding tu buat saya excited nk kawen...nnti wedding saya awk je la jadi JURUFOTO..hehehe..

zatil zahidah said...

sweet gileee..!!..nak kawen kaler pink jugak..=D

n a j w a e said...

tu la madi,I thought I ni awet muda.tapi melihatkan gambar,dah tua rupanya T_T

yam,u shadap.terima kasih la puji saya comel depan2.knape x mo type kat sini :P

ok diba.10k per hour tau. itu harga kawan.no haggling kah3

zatil, hasan tak muntah ke kaler pink?!

Hasan Suyat said...

Bestfren punye turn dahh, najwa bilee lagi? Haha ;)

n a j w a e said...

I muda lagi.tunggu farah dulu.eh eh tak pun tunggu hasan dgn zatil :P