Saturday, December 31, 2011

Finale

Apa khabar nasi di daun?
Nasi di talam bagai nak basi,
Apa khabar tinggal setahun?
Tinggal semalam bagai nak mati.


Pantun yang tiada kena mengena.
Okay, kalau kena pun, sipi sipi je.

Khabar baikkah?


....


Baik, saya merasakan perlu untuk buat satu entry terakhir.
Terakhir untuk tahun ini lah.

*Diam*

Okay, saya tak tahu nak type apa dah.
Dalam kepala ada flight of ideas.
Sampai tak tahu nak cerita yang mana satu erkk!
 
*Diam lagi*

Okay la, mari bercerita tentang 4-days-mid sem break yang lalu.
Seriously, mid sem break saya 4 hari je.
Come to think of it, sem break hari tu pun 5 hari je.

Takpe la, nanti final year tak de cuti cuti dah.
Ayat nampak sangat tak ikhlas


  Okay, here we go!


Photobucket
Sekali lagi bersantap di Taman Seoul, South Korea HAHA.
 Cukup lah, setahun lagi baru boleh ajak saya pergi sana lagi.

Kadang kadang saya rasa saya ada binge eating disorder.


Photobucket 
 Sesungguhnya saya tidak berapa menggemari popcorn.
Tapi yang ini disalut dengan caramel!
Dan sesungguhnya caramel adalah kesukaan saya :)

Tak boleh makan banyak banyak.
Manis gile. Really.


  Photobucket
My first red velvet.
Buat kek ni sangat lah mahal sebab cream cheese dia.
Dan juga bahan bahan lain.

Erm, rasa dia boleh la.
Takkan nak puji diri sendiri kot?

Kan?

Rasa macam boleh tukar blog ni jadi food blog.
Pasal makanan je memanjang.


...


Saya nak review satu Kdrama.
Review yang dah tertangguh sebulan.

Disebabkan cerita dia sangat menarik, saya nak tulis jugak.


Photobucket

49 Days.

Hehe, cerita lama.
Tapi saya baru nak tengok.

Ada banyak main casts.
Semua ada cerita masing masing.

Ji hyun, a soul mencari cari three drops of tears untuk hidup balik.
Sebab kan tema dia adalah air mata.
Harus lah setiap episode ada scene air mata.
Tapi takde la menangis je memanjang.
Sebab Scheduler & Ji Hyun tu sengal je.

Yang penting, story ni banyak twists.
Sampai at one point, saya penat nak tengok sebab twist tak habis habis.
Penat. Dah la 20 episodes.
 Yelah, bila continuously keep getting surprises, tak ke penat nak terkejut. Kan?

 Tapi, tapi, tapi.
This story entertained me until the end and the ending was...whattt?!

Kalau tanya saya, saya rate as a must watch drama for you Kdrama lovers :)
 

 Photobucket

A Thousand Days' Promise.

Drama ni dah habis tayang last week.
Tapi saya tak dapat dapat lagi tengok last two episodes,
Sebab subtitles nya pending tak keluar keluar huarghhh

The story is quite slow I'd say.
Slow in a good way because this is a melodrama teary type of drama.

Kalau ada yang bosan asyik tengok streotype Kdrama,
Silalah tengok cerita ni :)


Mana nak cari watak mak kepada hero yang cool.
Ji Hyung's omonim, joahae.
Mak dia sangat rasional,
I mean, tak pernah pulak tengok mak yang stay cool walaupun anak dia buat perangai, dalam drama la.

And biasa lah dalam drama, mesti ada another woman yang nak kat hero kan.
Tapi dalam cerita ni, the another woman itu pun cool jugak.
Walaupun perangai clingy dia awal awal tu annoying.
 Boleh nampak watak dia matured after several episodes.

La lupa nak cakap, ni  cerita pasal dementia woman.

Kalau rasa nak tengok cerita yang agak lain sikit, this is a worth drama to watch, chincha!


Sekian terima kasih.


....


Beberapa jam lagi nak masuk tahun baru.
Celebrate kat bilik sambil buat nota study group T_T

Tak mengapa, esok balik rumah nak celebrate birthday uri umma :)
Saengil chuka hamnida omonim!

Oh seperti orang lain, saya ada beberapa wish list untuk 2012.
Tapi saya kedekut, tak nak kongsi haha

Semoga semuanya tercapai. Amin.




Photobucket 
 
Salah satu impian saya adalah untuk kekal nampak muda miahaha
Jadi biarlah saya acting like a kid bermain main dengan air, macam kat atas :P




Running Man is under my possession *danger alert*





2 comments:

adibah zakaria said...

najwa..panjang sgt smpai kte dah lupa nk comment ape..huhu

k la..bye

*xde motif*

n a j w a e said...

....

kita pun x tau nak cakap ape diba

haha