Tuesday, December 13, 2011

Food Haven

Photobucket
Hari tu dah nak post dah.
Dah berhari hari jadi draft.
Tapi setiap kali tengok gambar2 di bawah, tiba2 jadi lapar yang amat.
Terus saya pangkah laju laju.

Sekarang perut saya agak penuh sedikit.
Jadi bolehlah untuk tolerate dengan gambar2 makanan sedap (untuk beberapa minit)



Photobucket
Ada orang tu baru dapat gaji.
So last weekend, dia pun dengan baik hati bawa saya makan2.

Seoul Garden yang sangat sedap.
Tapi perut saya tak dapat nak menampung banyak (konon)


Photobucket
Spicy bulgogi meat.

Perkara yang paling best adalah raw food dia semua marinated.
Contoh: coffee marinated -_-"
Tapi lama lama makan macam sedap pulak.


Photobucket
Dessert time :)

Ice cream dia sedapppppp


Photobucket
Sebab beliau tak habis2 tanya bila nak upload gambar makan2 di Seoul (?)
Dan juga nisbah gambar dia dengan saya adalah 5:1.
Jadi saya buat la collage aksi beliau dan makanan haha
Suka tak Farah?


Photobucket
Ini je lah satu satu nya gambar saya.
Ayu je makan, teratur pulak tu -_-"

Fake.Fake.


Photobucket
Petunjuk untuk masa hadapan. Marilahhhh :)




Photobucket
Jalan jalan cari pearl milk tea, jumpa kedai yang anggun ini.
Dia jual stuff for handcraft.
Kalau nak buat scrapbook memang lah perfect.

Tapi paper dia mahal gilos, sehelai 5 ringgit.
Kalau scrapbook tu ada 10 pages.
Belum lagi applique dan sebagainya.

Oh la. Putus harapan.


Photobucket
And this candy.
Sekelip mata je habis dalam seminggu.



....




Photobucket
On the next day, ada lagi seorang manusia baik hati bawa saya makan.
Tak tahu lah macam mana perut saya boleh bertahan dengan sebegitu banyak makanan.

Makin cepat lah dapat metabolic syndrome. oh no!


Photobucket
Wadihana *apa tu?*

Bagi mendapatkan kembali 11 abs (bukan 6 abs please)
Saya start buat sit ups, which were okay, boleh la buat.
Namun begitu abdominal muscles saya dah start cramp, so not okay!
Dah macam contraction la pulak -_-"

Kenapa tiba tiba saya cakap pasal muscle cramp? Daaa





Photobucket
Berbalik kepada tujuan asal, saya dah lupa apa nama appetizer ni.
Yang saya tahu ada Parmesan.
Salty & crunchy.

Ini second choice, sebab potato skin dah out of stock.


Photobucket
Apple lemonade.
Saya suka!
Ala ala float sebab ada ice cream.


Photobucket
Braised lamb.
Okay la.

Saya sangat teringin nak makan steak (not a fan of meat though)
Tapi ini bukan steak.
Jadi saya pun tak pasti kenapa tak order steak.
So sampai sekarang teringin nak makan steak...ehe


Photobucket
My marinara spaghetti :)

Cikda suruh bungkus bawa balik, sebab dia dah kenyang.
Tapi saya dengan confident nya "No way, Wa boleh habis kan."
Berlagak macam la ada perut abomasum.


Photobucket
Panna cotta.
Rasa dia so-so je.
Sebab masin sikit.

Panna cotta kat Marche la the best.



....



Photobucket
Ini Red Velvet cupcakes kakak Zatil buat.
Sedap, saya suka cream cheese dia.
Siapa nak order, boleh pegi FB.

Yey, saya dah tolong promote kan jugak :)


Okay, sepatutnya saya dah tidur.
Esok 6.30 pagi dah kena beratur naik bas (seriously?!)
Nak pergi Hospital Bahagia, jadi saya rasa sangat bahagia (daaaa)

Selamat malam!



Saya rasa saya sangat kejam terhadap beliau.
Kalau orang buat macam tu kat saya.
Sampai bila bila saya berdendam dengan orang itu.
Tapi...

Oh, nantilah saya minta maaf dengan dia.


8 comments:

adibah zakaria said...

najwa..saya terus jadi super lapar.. (T_T)

n a j w a e said...

diba nak belanja kita ke? boleh! haha

farah said...

kt sgt terharu byk gmba kt.hahaha
gmba awk,wlupn xbyk,tp yg kt amek jd sgtlah cntik.keh3
nti mehla mkn situ lgi.kt xmuak2 lgi mkn kat situ.

n a j w a e said...

okay lagi sorang nak belanja kite makan!
thanks korang <3

Anonymous said...

wowowowoww.. rasa bersalah kpd 'dia'? sy tau sapa... =p

n a j w a e said...

sebokkkk hehe
well, tak rasa bersalah dah HAHAHA

Maryam Abdul Hadi said...

Alhamdulillah tiba juga hari Jumaat baru ada kesempatan nak baca blog awk (?!) hoho.

wuuuuuu banyak nye makanan -__-

....

Lapar okay.
Cepat abis meeting!
(err btw, dah mintak maap ke..hihihi)

Apela sy bebel sorang2 kat sini

n a j w a e said...

brrrrp --> yam sendawa HAHA

mestilah belum. tak baca ke komen atas, saya dah batalkan hasrat rasa bersalah tu haha