Wednesday, April 18, 2012

Temporary Non Food Lover

Photobucket

Hai hai hai semua!
Walaupun cuti, sifat kemalasan dalam diri masih tebal.
Jadi satu post satu bulan pun kira okayyy.

Seperti biasa, gambar pembuka entry, tak lain tak bukan - makanan -_-"
Cuba teka dessert apa yang nampak sedap di atas itu?
Nampak je ye, realiti bakal diketahui sebentar lagi.

Itu la Pavlova yep.
Plan nak try kat Alexis, yang semua orang gembar gemburkan Pavlovanya yang sedap itu.
Tapi dah habis la pulak.

So back up plan, try la kat Delicious.
Konon order satu sorang, takut tak cukup la kan.
Sekali rasa, oh my, boleh dapat delirium!
Manis manis manis yang amat.
Ini kena makan kongsi 10 orang baru boleh habis.

Tapi sebab sayangkan RM12.50, habis kan la jugak sorang sorang *sobs*


Photobucket

Sebab terasa blood vessel semua dah sugar coated siap dah hardened lagi (over okay),
So lidah saya mahu something spicy & salty untuk neutralize kan semua rasa manis yang ada.
Jadi kami pun singgah la Dubu Dubu which serves korean food :)

Mine was called Spicy Udon - biasa biasa je rasa dia.


Photobucket

Ini dia teman teman seperjuangan dalam bab makan dan makan lagi -_-"



Photobucket

Spicy Dukbokki!
Setelah berkali kali merasa korean food, akhirnya saya ketemu jua yang sesuai dengan tastebud saya.
Hot and spicy tapi sedapppp dan saya teringin lagi.
 Walaupun saya sakit perut lepas tu -_-

Citron Tea - ermm, pahit. Tak berkenan.


Photobucket

Left - Aqeeda's Bulgogi Jjigae.
Right - Maryam's Soondubu Jjigae.

Sedap ke tidak tanya lah mereka.




Ngaaa lapar ni lapar.


Semua gambar di atas dikreditkan ke atas Maryam.
Terima kasih daun keladi,
Lepas ni saya tak payah bawak camera lagi :P


....



Photobucket

Beberapa minggu yang lalu balik kampung dua hari.
Teman si makcik melawat sanak saudara.
Sebagai anak saudara yang baik saya follow je la kan, sambil dapat kain sutera batik sepasang hehe.

Pastu melawat la Masjid Kristal ni.
Alahai kecik je, dan sayang tak ramai pun orang datang solat.
Mungkin sebab jalan dia agak jauh. Memang jauh.


Photobucket

Masjid ni setiap saat bertukar warna.
Tak sure ada berapa warna, tapi banyak la.
Dan harus la saya letak yang full warna pink hek hek :P



Photobucket

Inilah rumah moyang saya yang diwarisi atuk saudara saya.
Kahkah istana you!

Okay, sebelum ada yang sangat naif terus tertipu dengan cerita ini.
Ini adalah muzium negeri ye adik adik.
Kenapa kitorang pergi? Sebab tak tau dah nak buat apa kat Kuala tu.

Ingat kan baca buku teks sejarah je boleh buat mengantuk.
Rupa rupanya jalan dalam muzium pun boleh buat tidur -_-"



Photobucket

Senjakala.
Dengan harapan dapat jumpa orang jual aiskrim favorite sejak kecik, tapi tak jumpa jumpa.
Mungkin pakcik dah retired.


Photobucket

Ahah. Itu Raif & Baby Hariz, dua pupu saya.
Raif ni budak sangat bijak, dan sangat putih.
Mungkin sebab dia sunyi duduk dengan atok & nenek dia sorang sorang.
Jadi bila jumpa saya, dia ingat saya adalah teman sepermainan.
Takpe lah layan je lah~


Dan Baby Hariz ni kecik sangat, kecik.
Macam Upal masa baby dulu


....



Photobucket

Ini malam habis exam dahulu kala.
Jadi kami reward diri masing masing kat Paddington House of Pancake :)

Icecream Pancake with Mango - boleh la, not bad.
Braised Lamb - it was Maryam's nightmare.
Sebab dia letak sos pudina, oh my, macam makan ubat gigi dengan daging tsk
Seafoof Marinara - okay okay.
Saya rasa Marinara kat mana mana pun rasa dia serupa je.
Chicken something (tak ingat dah la nama dia) - Ayam dia sedap what.

Overall - boleh laaa.
Komen yang tak memberansangkan betul.
Erm tapi betul lah, food dia so so je.

McD punya pancake tetap paling sedap :P



Photobucket

Beberapa minggu yang lalu juga, kami ke The Gardens, Alamanda.
Sepanjang kat situ, mulut saya tak berhenti bilang kenapa lah tak bawak Gojess datang sama sama.
Cafe tu sangat cantik, sambil makan sambil ayun buai you.

So, untuk cover kecacatan gambar yang tidak sharp lagi out,
Saya edit la macam ala2 instagram, ala macam orang sekarang selalu buat tu.
Jadi nampak la konon konon gambar tak sharp tu was meant to be that way hehe.

Food dia semua not bad.
Boleh untuk pergi lagi dan makan lagi :D



Sekian laporan jalan jalan cari makan dari saya yeay!



Okay mari sambung untuk post kedua malam ini.



Dengan tak sabar menunggu hari khamis, dapat makan sedap kembali waaa~
Saya dah muak makan sandwich & roasted meat tiap hari U_U


     


4 comments:

adibah zakaria said...

yeay! ada gmbr sy dan tgn sy!!haha..
*nk komen tu je*

n a j w a e said...

perlu ke gembira atas sebab itu? -_-"

haha

Maryam Abdul Hadi said...

Hampir percaya muzium itu tinggalan family awk. hahaha

omg peliknya saye pki spek -__-

n a j w a e said...

ye either qeeda atau awak, mesti ada yg percaya hahaha