Friday, March 23, 2012

Cuppies

Photobucket 

The first one with cream cheese & strawberry  ♥

Mind you, this post gonna have a lot of picturesss.
Think twice before you click continue reading :P


Seminggu cuti, satu plan pun tak buat buat lagi.
Tapi yang satu memang nak buat bila cuti tiba adalah menghabiskan 20 episodes of
The Moon That Embraces The Sun  

Photobucket
 Song Sam Dong the country boy jadi King of Joseon!
This is a must watch drama la people.
Tak tahu lah kenapa cerita ni hebat sangat.
Soundtrack pun hebat.

Setiap episod ada je scene meruntun hati.
Tapi tak cool la kalau menangis kan :P

Cerita ni dia daripada diorang baby sampai la besar.

FYI, this is the second korean period drama I've watched after Sungkyukwan Scandal.
Pernah review drama ni last year, tapi tak jumpa post yang mana satu =_=
Photobucket
 Dalam drama yang best mesti ada so called flower boys.
So the above one is the younger version.

Photobucket
 And the 'older' one.

Photobucket
 The main reason I was too attached with the story.
Diorang ni sweet, innocent, nampak pure je love story mereka tsk.

And that girl punya acting sangat impressive. Serius.

Photobucket
Comel kan dia. Iklan.

Photobucket
My favorite photo!
During their last day shooting - Kim Soo Hyun menangis tsk tsk


Rooftop Prince macam menarik :)


....


So bila tengok cerita dekat palaces pakai hanbok semua.
Terus la saya teringat dekat trip last year ke negara oppa~

Teringat la jua saya tak post post lagi day 3 kat sana iaitu kat palace mereka.
Lalu saya rindu untuk ke sana, lagi T_T

Bawaklah saya terbang ke sana pleasePhotobucket


Photobucket Photobucket 

Hari ketiga kat sana, kitorang pergi one of five palaces kat South Korea tu.
Kenapa saya pilih Changdeokgung?
Sebab palace tu ada Secret Garden.

Sebab ini memory tahun lepas, jadi saya tak berapa ingat dah details dia.


Photobucket

Ini tour guide kami.
Tak silap saya ada dua istana je yang provide English tour group.
Dia cakap sangat cepat okay.

So kitorang ikut je dia sambil dengar dia bercerita.
Saya tak dengar sangat, dok busy ambil gambar hehe


Photobucket

Kami di bawa berjalan jalan ke dalam istana yang sangat luas itu.

Time tu saya tak pernah tengok period drama lagi.
Kalau tak, sah sah saya dah berlari lari sambil berangan jadi princess :P


Photobucket


Photobucket

The throne hall.

Ini adalah tempat di mana last scene episode 19 Moon Sun yang buat saya palpitation.
It was at the throne hall but I don't think in the same palace.

But still masih kelihatan sama yang boleh buat saya excited sekejap.


Photobucket

Rankstones.

At first saya ingat kubur pahlawan mana entah kat tengah2 alam ni.
Buat saya was was boleh pijak ke dok.


Photobucket

Lupa la ini tempat apa.
Tapi dalam ni la kakak translator tu cerita kenapa kat sana dah takda sistem beraja.
Sebab keturunan last diorang perempuan, pastu that girl kahwin dengan foreigner.
Then, bila princess tu returned to Korea, ada orang claimed dia tu ting tong.
So tak dapat la nak continue jadi raja ekkk?

Tak tahu lah saya apa kebenarannya -_-"


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Hari ketiga baru saya nampak bunga sakura~
Sebab tu penuh dengan bunga bungaan post ini hehe


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Heading to the Secret Garden.


Photobucket

The new tour guide, of course in English


Photobucket

Here, the Secret Garden a.k.a Biwon.

Ini lah tempat royal family bermain main, so called their playground la.
Dua jam berjalan round satu taman ni, serius besar dan tak larat.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Pantang betul orang ambil gambar saya out of focus ni tsk.
Actually nak focus kan, pucuk pokok bunga yang baru nak tumbuh sebelah tu.
Bunga apa lupa sudah.


Photobucket

Ini tempayan tempat peram buat kimchi (ke soju). Dah lupa.
Tu kat belakang rumah orang tu.


Photobucket

Budak budak kecik melawat istana.
Dan ini bukan satu satunya group kanak kanak yang ada.
Banyak lagi kitorang encounter lepas tu.


Photobucket

Time tu still early of spring.
So banyak flower buds je lagi.


Photobucket

And only a few yang dah fully bloomed.


Photobucket


Photobucket

Walaupun blur dia melampau2 and out of place, but I'm still loving it.


Photobucket

Love how the colors blend <3


Photobucket


Photobucket


Photobucket

And I love this portrait too!! (not the person, excuse me haha)


Photobucket

Poyo much? haha
Btw, those swollen and chapped lips, sakit tak ingat!
Lagi lagi masa makan.
Harus prepare lip balm yang berkualiti tinggi after this.


Photobucket


Photobucket



Photobucket


Photobucket


Photobucket

After hours in the palace, we went to Namdameun.
Kalau nak beli souvenir, sila la pergi sini, semua ada~


Pastu balik hotel, solat & dinner.
Malam tu kitorang tak dinner kat luar, sebab saya masak spaghetti hehe.
Pinjam cooking utensils from hotel, dia bagi macam boleh buat BBQ dalam bilik tu.


Photobucket

Myeongdong, again!
Pergi lagi sebab nak shopping baju <3


Photobucket

Guess kat mana ni :P


Photobucket

Muka tak berapa nak ikhlas sebab malu dengan orang kedai ada kat sebelah tu.
Mesti dia kata, kau datang semata mata sebab si Super Junior je kan.
Hmm, haruslah.


Photobucket

Kedai SPAO ni ada banyak tingkat, tingkat atas sekali tempat jual souvenir.
Semua tentang SM artists ada kat sini.
Banyak, dan mahal juga.
Baik pergi beli kat Namdameun berlambak :P

Cashier dia langsung tak reti cakap English.
Huiiih, punya la stress nak berkomunikasi.



 Sekian sahaja Day 3 Souls In Seoul <3
Akan bersambung day 4, 5 & 6 di kemudian hari HAHA!
Dasar pemalas.


.....


Okay part ni kena tulis cepat cepat.
1,2 go! 

 Photobucket

Sebelum start study week, saya sempat habiskan cerita ni dulu huhu
Sebab sebelum tu dah tengok cerita sedih tak ingat punya (refer post sebelum2 ni)
So mesti la kena tengok yang ringan and comedy after that.

Cerita dia okay la.
Takde la best sesangat, dan takde la boring pun.
Sebab ada Kang Hyuk yang comel hehehe


Pastu novel novel yang entah kenapa saya rajin sangat baca (as a bedtime story)
Ni semua saya baca during triad posting and afterward.
Yang baca sebelum2 tu, entah saya pun tak ingat dah apa -_-"
 
Photobucket

As usual, tulisan, bahasa Kak Su, tersangat puitis.
Sampai Zatie complain tak larat baca sebab ayat dia yang berbunga sangat haha.
Tapi saya suka!

 Walaupun novel ni nipis je, satu hari boleh habis, it contains a lot of messages :)
 

Photobucket

 Saya beli sebab saya tertarik dengan cover dia.
Tapi sampai ke sudah tak habis habis lagi baca.
Saya dah bagi 3 kali attempt untuk teruskan pembacaan, tak dapat jugak.
Entah mungkin jalan cerita awal2 sangat cliche, mungkin juga sebab bahasa dia yang...

Haha, tapi Cik Farah kata sangat best.
Hmm, nanti la saya try attempt kali keempat pula.


Photobucket

Pastu saya try la pulak baca novel ni.
Dah habis separuh dah, tapi tiba tiba satu malam tu saya terstop baca.
Terus tak tersambung sampai sekarang.

Eh bukan saya kata cerita dia tak best.
Boleh la untuk di baca sampai habis, but not so page-turner.
Nanti saya sambung balik :D


Photobucket

Saya baca masa break beberapa hari antara osce psychiatry & triad.

First page cerita dia pun dah buat saya gelak tengah malam buta.
Ayat dia sangat slumber, and funny!
 Dan selepas itu saya tahu saya perlu habiskan cepat mungkin, kalau tak, tak study la saya.
Sebaik la tak lingkup osce saya sobs

Aaa, tapi novel ini recommended.
Namun begitu, saya tak berkenan dengan ending dia.
 

Photobucket

 Yang ni saya habiskan malam tadi.
Cerita dia tak kelakar pun.
Tapi sentiasa buat muscles kat pipi tu lenguh sebab asyik senyum memanjang.
Sweet la konon, tapi memang sweet pun si Adil ni.
Aaaa, tak puas hati nya dengan watak yang terlampau sweet ni haha

Walaupun tengah tengah cerita ni macam drag sikit,
Sebab dua kawan baik ni bergaduh tak bertegur sapa sampai tiga tahun.
Penat betul nak tunggu diorang ni berbaik.
Saya yang sebagai pembaca, dalam hati dah membebel, dah dah la tu  nak bergaduh nya oi.

Apapun, ending dia saya accept hehe.


.....


Wahhhh!
Hanya tuhan je tahu berapa lama saya menaip, upload gambar dan segalanya.

Dan terima kasih la kepada yang sudi membaca ayat ke ayat, sampai saat ini.
Saya pun tak pasti la nak berterima kasih sebab apa.
Tapi terima kasih la jugak (whattt?)

Penat.
Kat rumah ni ada food inspector.
Beliau control semua makanan saya.
Saya nak makan aiskrim pun dia membebel sobs

Selamat malam semua T_T



Siapa yang menghebohkan false rumors Running Man nak datang berlari kat klcc next month haa?
Saya dah ada false hope dapat jumpa Haroro T_T
Baru nak jadi pengunjung klcc tegar lagi sebulan tsk






7 comments:

adibah zakaria said...

sakit pinggang baca entry yg panjang..hakhak

n a j w a e said...

okay, hyperbola di situ hahaha

HafidzaHalim said...

fuhh habes baca! hahaha

n a j w a e said...

*sobs* terima kasih faiqah, terharuuu
hahaha

yukiyepi said...

cite moon tu mmg best!
sy pon suka..
minggu ni je sy nak tgk 4 kali..haha..

n a j w a e said...

4 kali cerita tu seminggu awak tengok? 20x4=80 episodes. hahaha!

cerita tu memang sgt best, ost dia pun best. dengar la lee hwon nyanyi haha